زبان EN AR
+
اندازه قلم
-
رنگ
دانشگاه علوم پزشکی همدان
زبان EN
 


پیشرفت علمی دانشگاه‌های کشور نیازمند راه‌اندازی آزمایشگاه‌های جامع تحقیقات است. دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در راستای تحقق این هدف و در جهت پاسخگویی به نیازهای اساتید، دانشجویان و محققین داخل و خارج دانشگاه، اقدام به راه ­اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقاتی نموده است که می­تواند کمک موثری در پاسخ­ دهی به نیازهای پژوهشی دانشگاه و همچنین استان باشد.
 
 
آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه با هدف بهره گیری  از توانمندی  اساتید حوزه های مختلف علوم پایه پزشکی و استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته  آزمایشگاهیو نیز بکارگیری و تقویت کارشناسان مجرب و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در حوزه آزمایشات  تشخیصی و تحقیقاتی در سال 1395 تاسیس و در سال 1396 مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
همکاری‌های بین‌المللی، خدمات مشاوره‌ای، خدمات فناوری، خدمات آموزشی و مهارت افزایی از اهداف این آزمایشگاه است. این آزمایشگاه در حال حاضر در فضایی به مساحت  700متر مربع و در دو طبقه جنب دانشکده توانبخشی راه اندازی شده است.
 
 
ارائه خدمات آزمایشگاهی (تخصصی و فوق تخصصی منحصر بفرد و مشاوره‌ای و مهارت افزایی) مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا و تراز بین المللی مورد نیاز برای محققین و فناوران دانشگاه و استان، ارائه خدمات به محققین با هزینه منطقی و قابل رقابت با سایر آزمایشگاه های موجود، شفافیت در ارائه خدمات (زمان، هزینه، تقدم، کیفیت)، پرهیز از هر گونه انحصار و خودگردانی از جمله موارد مهم و اساسی در تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه است که باید به آن نگاه ویژه کرد.
 
 
آزمایشگاه جامع تحقیقات امکان ثبت سفارش آزمایش ها همراه با جزئیات انجام آزمون از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه حضوری را نیز فراهم آورده است. تمامی فرآیندهای سازمانی  آزمایشگاه  اعم از انجام آزمون ، ثبت نتیجه، پایش فرآیند ،گزارش گیری و در نهایت برنامه ریزی و کنترل به صورت تمام اتوماسیون و مبتنی بر جدیدترین الگوهای سیستم اطلاعات مدیریت(MIS)  اداره شده که به موجب آن خطای انسانی تا حد زیادی حذف گردیده است. همچنین امکان نظارت و پایش به صورت همزمان و در هرمرحله از آزمون به شخص حقیقی و حقوقی درخواست دهنده داده شده است.
 
 
از  برنامه های آینده این آزمایشگاه میتوان به  توسعه و تجهیز سایر بخش های آزمایشگاه با حمایت داخل و خارج دانشگاه، تهیه و ارائه مواد مورد نیاز محققین از شرکت های اصلی و با قیمت مناسب ،همکاری با آزمایشگاه های فعال موجود در سایر بخش های دانشگاه و نیز استان، پیوستن به شبکه‌های آزمایشگاهی معتبر داخلی و خارجی جهت رقابت در عرصه‌های بین‌المللی، پیاده‌سازی نظام مدیریت ارتباط با مشتری با رویکرد مشتری مداری و پاسخگویی سریع، پیاده‌سازی سیستم بازاریابی و جذب مشتری پویا و بهره‌وری با رویکرد ایجاد رقابت و برون‌سپاری، استقرار نظام گردش مالی مستقل و پویا در قالب آیین‌نامه واگذاری خدمات دانشگاه تحت یک مدیریت یکپارچه و هدفمند اشاره کرد. امید است تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته تحقیقاتی موجود بتواند تقاضای محققین و دانشجویان پژوهشگر دانشگاه و دیگر دانشگاه‌های استان و نیز استان های همجوار را تامین کند.
نشانی: 
نظرسنجی
آمار بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز 804
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 201542
تعداد کاربران بر خط 0

پرسش آنلاین از کتابدار